Week 7 - Reisverslag uit Santa Maria da Feira, Portugal van Noortje Groot - WaarBenJij.nu Week 7 - Reisverslag uit Santa Maria da Feira, Portugal van Noortje Groot - WaarBenJij.nu

Week 7

Blijf op de hoogte en volg Noortje

18 Maart 2013 | Portugal, Santa Maria da Feira

Ola allemaal!

Week 7 zit eral weer op en het eerste dagje van week 8 zit er ook al op! Vorige week hebben we weer heel wat dingen gedaan en meegemaakt.
Maandag: We hoefde vandaag de katten niet te doen omdat er een vrijwilligster was. We hebben heel de dag eigenlijk alleenmaar honden uitgelaten. S'avonds waren er 2 nieuwe Engelse. Jack en Josy zij studeren voor dierenarts.
Dinsdag hebben we de auto van Paulo gewassen. Hij had een botsing gehad met de auto van Aanifeira en Victor vond dat de auto gewasse moest worden voordat hij naar de garage ging. Wij hebben dus de auto gewassen was best grappig. Toen het een beetje begon te regene gingen we in de auto zitten met de deuren dicht om de binnekant schoon te maken, de man die de hokken hier schoonspuit ging toen allemaal tegen de auto sproeien haha. De rest van de dag heeft het veel geregend, als het even droog was gingen we wat honden uitlaten of op het veldje doen, verder hebben we alleen bij de katten gezeten.
Maar het aller belangrijkste... Sanne was jarig! S'avonds zijn we met haar oma en mam naar Porto geweest om daar te eten. Het was heel leuk en gezellig
Woensdag hadden we in de ochtend geen water, hoe dat komt weten we niet. We zijn de dag begonnen door de katten te verzorgen, daarna zijn we naar Paulo gegaan want er was een vrouw met 2 honden die geschoren moesten worden. We moesten oppasse voor de kleine hij zou bijten en was gemeen. We waren dus met de kleine hond begonnen, we hadden hem een muilkorf omgedaan. HIj heeft een paar keer proberen te bijten maar verder was hij best braaf.
Toen gingen we de iets grotere hond scheren, de rug ging best goed maar daarna veranderde hij in een monster en probeerde ons te bijten, we proberder er met zn 2e op te liggen zodat hij niet kan bewegen en een iemand scheren maar dit ging niet. Toen hebben we de dierenarts bij geroepen zij heeft hem iets gegeven waardoor hij binnen 15min zou moeten slapen... helaas zodra hij het scheerappraat horde schoot hij wakker en was weer een monster. Dus de dierenarts kwam weer kijken en gaf hem nog iets bij dit was de max. De hond viel langzaam om en sliep.... totdat nicole het apparaat weer aanzetten en hij ging weer te keer zodra het apparaat uit was sliep hij weer. Paulo was boos omdat de vrouw zulke honden bracht en heeft de hond hardhandig moeten scheren.
Later vertelde Paulo ons dat de vrouw 60 honden en 40 katten thuis heeft, zij is de oprichter van Aanifeire het asiel. je zou denken dat die beter zou weten...

Donderdag moesten we van Paulo beginnen met Mini te socialiseren. Mini is een heel lief hondje dat best bang en onzeker is. Wij hebben zijn vertrouwen al gewonnen maar voor andere is hij nog best bang. We willen dat Jack ook paar keer bij mini gaat zitten omdat paulo denk dat ze bang is van mannen. Ook is op donderdag Pollo geadopteerd de lieveling van Sanne, jammer dat hij weg is maar wel het beste voor hem.
Tegen het eind van de dag hebben we een hond gevonden die hebben we meegenomen naar het asiel waar hij nu nog steeds zit. Wel heeft hij een halsband om maar helaas geen chip.

Vrijdag gingen we weer naar Mini. Mini zit met 2 andere honden een chiwawa en nog iets kleins. Voor die 2 moet je echt oppassen vertelde ze ons, ze zijn heel bang en kunnen bijten.
Maar toen wij Mini uit het hok woude halen was de chiwawa heel nieuwschierig en kwam ook het hok uit. We hadden er voor gezorgd dat hij niet kon ontsnappe maar in een stukje in de gang kon lopen.
Toen hebben we hem een riem omgedaan hij vond dit heel eng en ging aan de riem knauwen. Maar zolang Mini bij hem bleef was het goed. We hebben hem zelfs kunnen aaien dit vonden we wel leuk. Nu proberen we dit weer elke dag te herhalen en zijn vertrouwen te winnen.

Vrijdagmiddag zijn we naar een winkelcentrum geweest met 6 verdiepiingen....VERSCHRIKKELIJK SAAI er was maar 1 verdieping met vrouwen kleren en zelfs die viel tegen. mjaa het was gezellig :)

Zaterdag zijn we naar Porto gegaan, we hebben daar een hop on hop off tour gedaan. Dit was wel leuk maar het viel een beetje tegen, veel dingen hadden we al gezien en de dingen die we nog niet hadde gezien waren niet echt leuk (uitgestorve strand).
s ' avonds zijn we met de 3 andere engelse het dorp in geweest, we hebben onze eigen puptocht gehouden. We zijn naar bijna alle kroegen geweest, het was heel leuk en gezellig. Vooral op de terug weg toen Jack heel stoer over muurtjes aant springen was... tot er een raam achter een muurtje stond BOEM hahaha.

Zondag waren we te lui om ook maar iets doen. We zijn pas in beweging gekomen toen het echt moest omdat we boodschapen moesten doen. maarja een lui dagje moet ook kunnen!

Dit was het verslag van vorige week alweer, Nog maar 3 weekjes. Het is leuk hier, stage valt wel tegen omdat we niet veel kunnen doen en niet veel leren maarja de tijd gaat toch snel voor ik het weet ben ik weer thuis!

Xxxxx