Vakantie - Reisverslag uit Santa Maria da Feira, Portugal van Noortje Groot - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Santa Maria da Feira, Portugal van Noortje Groot - WaarBenJij.nu

Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Noortje

11 Maart 2013 | Portugal, Santa Maria da Feira

De vakantie zit er al weer op en er is alweer een nieuwe stage week begonnen. We hebben een hele leuke vakantie week gehad!
Vrijdag is Ron aangekomen en hebben we met zn alle (Nicole, Sanne, ouders Nicole, Ron en ik) in het appartement gegeten. Daarna zijn Ron en ik naar ons hotel gegaan.
Zaterdag ben ik samen met Ron naar Porto geweest met de bus. s'avonds zijn we terug gegaan met de bus en hebben we bij de itiliaan gegeten bij ons in het dorp. Daarna zijn Sanne en Nicole naar ons hotel gekomen waar we een taxi hebben laten komen die ons naar de disco Hollywood heeft gebracht. Hollywood is een best grote discotheek. Het was heel raar want iedereen danste heel de tijd het zelfde dansje.Wel was er een barman zeer gespiert zonder shirt! haha.

Zondag hebben we lekke rniks gedaan alleen smiddags even wezen lunche en naar de suppermarkt geweest. In de suppermarkt kwamen we Nicole tegen. Ze zei: "wat doen jullie hier?!" waarop ik zei: "uuh boodschappen?". Later bleek dat ze spullen bij had om een appelcake te bakken en dat moest een verassing zijn voor ons hahaha.
s'avonds hebben we gegeten bij een typische Portugees restaurant.
Maandaag zijn we met Sanne en Nicole met de bus naar Espino geweest waar een markt was. Ze hadden er heel veel verschillende kraampjes. Kleren, schoenen, zonnebrillen, kippen, groenten, fruit, kaas en ga zo maar door. Wel was het een grote benden. Toen we waren uitgekeken zijn we naar het strand gelopen. het was gelukkig helemaal niet koud. Op de terugweg zijn we uitgestapt bij de mac. Daar gingen we wat verjaardagskaarten kopen in de Pingo daarna zijn we bij de mac gaan eten. Toen we terug liepen begon het kei hard te regenen.
s'avonds hebben we in het appartement gegeten.

Dinsdag hebben Ron en ik helemaal niks gedaan. Sanne en Nicole gingen samen shoppen in Porto. Ron en ik zijn later samen ook naar Porto gegaan waar we samen met Sanne en Nicole hebben gegeten. Het regende super hard maar we hebben wel aan het water gegeten (al was het overdekt :P)

Woensdag moesten we al super vroeg opstaan omdat Ron al weer naar huis ging :(. Toen Ron met de taxi weg was ben ik naar het appartement gegaan en lekker heel de dag niks meer gedaan. s'avonds kwamen de moeder en oma van Sanne aan. Ze hebben die nacht bij ons geslapen.

Donderdag zijn we vertrokken, eerst zijn we naar Fatima gereden daarna na Sintra en daarna naar ons hotel gereden in Eriseren. Savonds hebben we gegeten in Erisera bij Tictac.

Vrijdag zijn we met de auto naar Lissabon gereden waar we een metro moesten pakken om in het centrum te komen. We hebben daar wat rond gelopen en smiddags een I hate tourism tour gedaan. Savonds hebben we bij een Pizzatent gegeten.

Zaterdag zijn we via de Aldi en een paleis in Mafra geweest en naar het chocolade festival. Dit was allemaal heel leuk.

Gister hebben we lekker helemaal niks gedaan! Sanne is met de moeder en oma mee geweest naar familie. Nicole en ik hadden heel veel plannen om te doen (boodschappen, plastic wegbrengen, verslagmaken) maar we hebben lekker niks gedaan!

Ook is vorige week Ann onze huisgenoot weer naar huis vertrokken. Vandaag zijn er weer 2 nieuwen gekomen. Een jongen en meisje uit Engeland. Zaterdag komt er nog iemand nieuws. Het word hier dus een drukken boel!

Op stage is er heel wat gebeurd in de week dat wij weg waren. Er is een kitten doodgegaan en ze weten niet hoe het komt Ze hebben de andere kittens naar beneden gehaald om besmetting met andere te voorkomen. Verder is er een hondje vastgebonde aan een kliko bij het asiel. Ook is er een hondje geadopteerd ( de husky van de fotos) maar deze is daar weggelopen en is nu "spoorloos".
Ook is er een hond gevonden een zwarte labrador, we weten bijna zeker dat deze een baasje heeft. Op stage denken ze dat hij van huis is weggelopen en nu zoeken ze zijn baasje.

Noujaa weer een leesverhaal, hoop dat jullie er iets van snappen haha.

Dikke kus, Noortje xxxx