Week 2 - Reisverslag uit Santa Maria da Feira, Portugal van Noortje Groot - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Santa Maria da Feira, Portugal van Noortje Groot - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Noortje

10 Februari 2013 | Portugal, Santa Maria da Feira

Week 2 zit er al weer op. De stage wordt steeds leuker, we mogen meer doen. We hebben veel honden mogen scheren, mee mogen kijken en helpen met consulten van de honden uit het asiel, honden mogen wassen en een andere stagaire heeft ons uitgelegd hoe we medicijnen moeten toedienen bij de honden uit het asiel, die hebben vaak last van oog en oor problemen.

Ze dachten dat wij eigelijk op zaterdag zouden komen werken, maar dat willen wij niet. Er zijn veel dingen die wij willen gaan doen en bekijken hier, en we moeten het op school aanvragen om op de zaterdag stage te lopen. Nu hebben ze als oplossing dat we maandag t/m donderdag tot 6 uur moeten werken ipv tot 5 uur. En dan worden we ook gelijk naar huis gebracht. Dus het wachten is nu ook minder erg, af en toe een half uurtje wachten.

Het weekend. Vrijdag middag zijn we gaan lunchen, we waren met zn drieën 10 euro kwijt. Verder zijn we nog gaan winkelen in ons dorpje, we waren alleen op het verkeerde tijdstip gegaan, want tussen 13-14.30 uur zijn alle winkels dicht. In de grote supermarkt hebben we duivel assesoires gekocht, zodat we toch iets hadden. 's avonds dachten we, we gaan een keer de andere kant in om te kijken of daar nog iets te doen was. Maar we zagen dat iedereen toch de andere kant inliep. Toen zijn we als 007 agenten een groepje jongens achterna gelopen, kijken waar die heen gingen. We hebben ze een half uur achterna gelopen, door een hele wijk heen. Uiteindelijk kwamen we gewoon weer bij de Irish pub terecht, want daar liepen ze dus heen. We zijn toen in die straat gaan kijken en hebben heel wat meer kroegjes ontdekt. Toen hebben we een drankje gedaan op het terras en weer naar de Irish pub gegaan. Het was er erg druk en gezellig. Het viel ons erg op dat er heel veel stelletjes samen met zn tweeen op stap gaan. We waren om half 2 thuis, en werden om 1 uur pas weer wakker. Zaterdag wouden we naar het Kasteel toe, maar toen kwam er een optocht langs, dus waren onze plannen gewijzigd en hebben we daar naar gekeken. Het waren allemaal scholen die meededen. 's avonds zijn we ergens gaan eten. ik wou een pizza en die heette iets met 4 .... Toen vroeg ik in het Engels: 'Is dit met kaas?' Toen zei die vrouw: 'Nee dit is pizza' hahaha. Toen zijn we opzoek gegaan naar een taxi om naar Ovar te gaan carnaval vieren. We hebben eerst een rondje gelopen, zodat iedereen ons even kon bekijken en vragen waar we vandaan kwamen, zelfs in de wc rij vroeg er een meisje naar. Ze verstond alleen ipv holland poland. We zijn toen een kroeg in gegaan, het was daar erg gezellig. Maar het drinken bestellen ging op het begin niet echt goed, want ze verstonden gaan engels. Toen zijn we maar aan Desperados gegaan. Verder hebben we nog rond gelopen op een plein wat vol stond met mensen en in een paar cafetjes. We kwamen een man tegen die verkleed was als mobiel, ik vond hem lijken op een banaan en daar was hij het niet mee eens. Om half 4 vonden we het een mooie tijd om naar huis te gaan, de taxis dachten er helaas anders over. We hebben het aan veel mensen gevragen, maar die zeide dat we pas tussen 6 en 7 uur thuis kwamen, en ze schrokken allemaal toen we zeide waar we heen moesten. Onze eerste poging taxi zoeken was het aan politie agenten vragen, die hebben voor ons een taxi gebeld. Maar het ging uiteindelijk niet lukken. Toen zijn we wat gaan ronddwalen in de wijken. Uiteindelijk zijn we naar het politiebureau gelopen, daar heeft noortje een mooi verhaaltje verteld dat ze der medicijnen moest hebben, hun hebben toen een taxi gebeld voor ons. We waren om half 6 thuis, voor maar 5 euro per persoon.
Vanmorgen werden we om 12 uur wakker. We wouden toen weer naar Ovar voor een hele grote parade. We hebben om half 3 een taxi gepakt naar Ovar, toen we aankwamen hoorde we een grote grap. De parade was afgelast, en onze taxi wat nét weg. Toen zijn we maar een eettentje ingelopen, en proberen te vragen of ze een taxi konden bellen. Na lang uitleggen, begrepen ze ons. We hebben een kwartiertje gewacht, en zijn toen weer naar huis gegaan. Toen de taxi er was. Riep al het personeel dat we moesten rennen en gingen allemaal naar de taxi zwaaien dat we daar waren.

De foto's kun je weer op deze site vinden:
Hier is nog een link van de parade in Ovar van vorig jaar:

Tot de volgende keer! xxxxx